tahun ni rasa raya plaing terrible and horrible untuk aku...sebabnya,sampai jumaat aku kena kerja..huhuhu~..pastu cuti seminggu potong annual leaves...kejam kan?tp at least boleh rehat..so,aku cuma ada hujung minggu iaitu sabtu and ahad untuk sediakan persiapan raya...tahun ni tema aku dan boyfie,hitam...nampak elegan sikit lah,hehe~...tapi sayangnya baju aku besar,terpaksa di oter sikit..huhuhu~..hari ni jumaat baru sempat shopping handbag carlo rino idaman aku..kasut sikit dengan kuih muih....sempat juga beli make up...so complete lah persiapan raya...kali ni lokasi shopping aku jusco perda...mcm2 ada...pergi un dah lewat petang dengan adik-adik aku...so,semua tempat berbuka full...dari medan selera sampai lah high end punya restoran..lastly terpaksa lah tunggu dan finally,oldtown white coffee restoran jadi pilihan(restoran ni memang pilihan family aku)
Friday, August 17, 2012
Thursday, July 26, 2012
impian itu
aku dan dia byk pasang impian bersama...cuma masa dan kos jadi penghalang...dia mmg pndai menabung...utk masa depan,aku pula byk perlu ditnggung...rasanya aku berharap sgt dapat masuk gomen punya sektor wlpn cuma pangkat pembantu tadbir...sebab byk kelebihan..sektor swasta gaji memang tinggi,tp byk konsprisai yg kadang-kadang buat aku takut... cadangan tahun depan bulan jun aku dan dia akan bernikh...sebab dah lama sangat hubungan kami..masing-masing saling menyintai..memahami...semoga Allah permudahkan urusan kami... keluarga aku?mcm biasa sejak kehadiran rayyan,makin ceria wlpn ada juga masalah yang kadang-kadang menguji kesabaran jiwa... karier?karier aku berjalan lancar,cuma aku dah seakan hilang minat dalam sektor ni..sebab full of stress yang tak pernah selesai...aku rasa nanti berkahwin,pening lah kepala aku.. langkah terbaik,aku perlu bertukar ke sektor kerajaan untuk masa depan lebih baik
Sunday, July 22, 2012
Sometimes I just hate myself for doing some kind of stupid things
without a second thought..Or maybe with second thought? But when it comes to a complicated situation I just can’t make a right decision for what to do or what not to do..Then when few days/months/years later I flash back what I did/said were so stupid, like ‘why were I being so stupid for doing/saying such a foolish things?!’..In the past I was always doing stupid things, but NOW, I’m still, too…why can’t I avoid this problem? Oh why, oh why? :(
*that’s ma forever kind of unsolvable problem.
truth is.........
We were all seems happy with our own life, but now we are facing a lot of pressures & problems..Everyone having their very own problems…We are not longer the younger us now.
siakap kicap berempah
ini lah dunia aku sebenar...di dapur..ahak...wlpn nmpk aku n seorang eksekutif,tp bab masak,aku lah umpama bibik..weekend,sabtu n ahad,ada ja aku nak masak..so,ikan siakap ni sengaja terbeli masa aku date dgn mr jai..hehe..kt giant kulm ada promosi..aku beli dan cadang nak masak siakap kicap berempah..dan hasilnya sedap jugak....semua suka...
Friday, July 13, 2012
Okay now I’m gonna accept the truth..
I’m actually FAT. I was not afraid of being fat or what before that’s why I keep on eating, like I must have at least 1 time a week visit the fast food restaurant, I also quite often eat lamb chop & junk food like chocolates the most. A lot of cold sweet drinks of course :P & now my size turn from M/L to XL, if I wear size M/L it makes me suffer a little now T-T Sexy no more, (I can’t wear any kind of shirts that has no sleeves & that kind of fit size singlet makes me look like I’m pregnant) So I must lose weight back to that normal M size >.< But..there are too many great food outside, I always told myself this is the last time but then when the situation came I would told myself again ‘It’s okay that’s only sekali-sekala” lol…how can I stop myself from all of these..
you
Marriage is not a game, not a ‘“happy ending” of a couple, but a lifetime story. You’re gonna spend your life with him/her, not 2 years, not 10 years, but until the last day of your life. Therefore, never take marriage as a joke, never be too rush to get married with someone, don’t ever married to someone that will makes you regret forever.
Fact 1
I've have cronic acne problem at mt face since 18 when i further my study and thats Makes me "trauma" to further study again
Saturday, July 7, 2012
shopping is the best medicine
aha :-D..yesterday i was getting my salary for last month..so,when i've got my salary,i will think to buy something for myself :-)...but,in my situation just now (i have preparing for my engagement day), i'll become too stingy and too choosy to buy somtething..i dont know why :-(..and for yesterday, i've has been called went for an interview by suruhanjaya perkhidmatan awam (SPA) at Penang...so,my dad was not allowed me to drive for my own to go there..so,he's bring me there..my family (except my bro) was coming also..so, i'll planned to go Penang Hill (Bukit Bendera)...we spent around 4 hours up there and then when we arrive Seberang jaya, my dad suggest to hop on at carrefour since at Kulim got Tesco, Giant,we never go there anymore...so, i'll looking for booklet case (new trend for smartfon cover) for my galaxy ace but im never found dat at kulim, if i found the price was too expensive for me(its raising around RM100.00)..finally, i have found dat booklet casing at carrefour at one of stall there),so im without thinking further,i bought the pink colour one for my galxy ace and white one for my blackberry...im spent around RM70 just for the two item..(oh no....)...and i'll go around again and again and i'll found one shoes boutique dat sale to move out to other places and a pair of shoes i'll havee bought..the shoes was of branded and too expensive for me...but,its sell it with 50% off....i'll gonna crazy and then i buy Dr.Cardin shoes brand by only at RM55.90 after discount(usual price before off is RM129.00).....
Saturday, March 10, 2012
cocoa kolagen megembalikan semangat aku..................

mula-mula dulu aku takut juga nak guna sebab ada yg berat badan naik mendadak lepas amalkan CCPP ni...tapi aku try jugak beli set untuk sebulan....alhamdulillah sekarang lepas hampir 2 bulan guna,muka aku jerawat dan parut banyak kurang,berat badan pun turun..aku minum tiap pagi lpeas bangun sebelum g keja...klu minum slepas mkn,ia boleh gemukkan badan..utk nak kuruskan,makan sebelum sarapan...nasihat dari pengasas CCPP ni..so,aku sekarang ada 10 set CCPP kat rumah...satu set RM40 je aku beli borong online yang pasti original..klu x ori,kotak dia warna lain sikit..
RUMUSAN DARI PENGGUNA :
Khasiat CCPP bagi anak dara:-
*Whole Body bertambah kemas/menarik/reshape
*Yang peha besar --> CCPP reshape size peha bertambah menarik
*Kulit cerah dari dalam
*Kulit mulus, gebu
*Jerawat less
*Parut jerawat insyaallah hilang
*Less jeragat
*Tenaga/ tak letih/ tak mengantuk
*Celahan pelipat (peha, ketiak, siku) semakin cerah
*Tumit pecah2 bertambah licin
*Less rambut gugur
*Naik seri pengantin ...
*Body menggeleber lepas kurus ... push up balik
*Masalah resdung berkurangan .. leh sebat macam2...
*Hormon stabil
*Perjalanan darah lancar
*If high water retention .. leh turun kg
*Seimbang berat badan
*Mengenyangkan
*Kencing lawas
*Lebam bawah mata less
*Muka glowing ..
*Hilang lenguh2 sendi
*Lancar penghadaman
*Merangsang pertumbuhan sel baru/antikedut
*Memontokkan dan menegangkan punggung dan payudara
*Melambatkan Proses Penuaan
Khasiat CCPP bagi yg dah berkahwin:-Menjadi SUPER POWER ...
*Mengetatkan vagina
*Yang monopous insyaallah ada pelincir
*Yang bermasalah dr segi pelincir insyaallah solve problem
*Hubungan suami isteri lebih intim ...(luar biasa .... Pempaham la segan lak)
*Yang dah bersalin, pinggul kembali kecik. Kemas .. tulang pinggul rapat. Biasa dh bersalin pinggul akan lebar.
*Tambah air susu bg yg menyusu
*Bantu mengecutkan rahim
*Repair rahim yang bermasalah. (utk cyst, fibroid jgn bergantung pd CCPP. Please dptkan rawatan doktor)
*Membantu mudah lekat (mengandung if dh smp rezeki insyaallah)
*Memperbetulkan kitaran haid yg lebih teratur
*Whole Body bertambah kemas/menarik/reshape
*Yang peha besar --> CCPP reshape size peha bertambah menarik
*Kulit cerah dari dalam
*Kulit mulus, gebu
*Jerawat less
*Parut jerawat insyaallah hilang
*Less jeragat
*Tenaga/ tak letih/ tak mengantuk
*Celahan pelipat (peha, ketiak, siku) semakin cerah
*Tumit pecah2 bertambah licin
*Less rambut gugur
*Body menggeleber lepas kurus ... push up balik
*Masalah resdung berkurangan .. leh sebat macam2...
*Hormon stabil
*Perjalanan darah lancar
*If high water retention .. leh turun kg
*Seimbang berat badan
*Mengenyangkan
*Kencing lawas
*Lebam bawah mata less
*muka glowing ..
*Hilang lenguh2 sendi
*Lancar penghadaman
*Merangsang pertumbuhan sel baru/antikedut
*Memontokkan dan menegangkan punggung dan payudara
*Melambatkan Proses Penuaan
*** Semua wanita berumur dari 20 tahun ke atas boleh mengamalkan pengambilan Cocoa Collagen ini kecuali wanita mengandung tidak digalakkan.
Sunday, March 4, 2012
crazy for shoes,shoes and shoes.......
LAKUKAN DGN IKHLAS.............
Petua Untuk Menyayangi Seseorang
1. Sayangi dia dengan hati, bukan dengan perasaan. Jika anda meletakkan sesuatu perhubungan berdasarkan perasaan, ianya akan gagal kerana perasaan sentiasa berubah dari masa ke semasa.
2. Sayangi dia seadanya. Dia sememangnya seorang yang istimewa dan biarkan ianya kekal begitu. Jangan sesekali terfikir untuk mengubah apa-apa tentang dia kerana sekali anda mengubah, selamanya anda akan terus mengubah dirinya. Tentu anda masih ingat, anda terpikat padanya kerana dia adalah dia. Maka, tiada alasan untuk anda mengubah dia untuk menjadi seseorang yang lain.
3. Hormati pendirian dan keputusan dia. Jangan anda merayu dan jangan mencipta alasan supaya dia menerima cinta anda kerana, kelak yang anda akan dapat darinya hanyalah cinta simpati dan bukannya cinta setulus hati.
4. Yakinkan diri anda akan keistimewaan dia. Dia adalah satu-satunya di dunia ini dan jangan mengharapkan kesempurnaan dari dia kerana dia telahpun cukup sempurna semenjak anda mula terpikat padanya.
5. Percaya akan dirinya. Sentiasa bersangka baik padanya jika anda juga mahukan sebegitu darinya. Pastikan anda akan sentiasa meletakkan diri anda di tempatnya sebelum melakukan apa-apa. Jika anda sendiri tidak dapat menerimanya, apatah lagi dia.
6. Jangan berjanji menyayangi dia untuk selama-lamanya kerana selama-lamanya bagi anda mungkin akan berakhir keesokkan harinya, tetapi berjanjilah untuk menyayangi dirinya seolah-olah setiap hari itu adalah hari yang terakhir untuk anda berdua.
Saturday, March 3, 2012
bubur nasi chinese style dgn kerabu ikan bilis

benda ni tercipta bila aku demam yg x kebah-kebah 4 hari...pahit mulut...menurut pembacaan aku dan pakar dietetik KPJ Penang, bubur ayam ada khasiat menyembuh..tapi perlu dimakan panas-panas..aku pun apa lagi...simply terus masak bubur ayam,nak tambah selera,makan dengan kerabu ikan bilis sebab makanan dari thai ni berupaya ransang badan bagi panas..orang thai ni menag banyak ilmu kecantikan dan kesihatan ni...cara nak masak bubur tu simple je,aku cedok dari mesra.net resipi...bila masak,rasa macam bubur mc'donald
resipi kerabu ikan bilis....
ikan bilis gred A (warna putih dan harganya agak mahal)
-UTK DAPATKAN RASA IKAN BILIS YG RANGUP DAN ENAK-
bawang Holland
tomato ( dipotong dadu)
perahan air limau nipis
gula thai(susah nak dapat di malaysia,aku selalu ada stock sebab my sis selalu balik thai)
-ALTERNATIF GANTIKAN GULA THAI DENGAN AIR GULA YG DIMASAK PEKAT-
garam
daun sup dan daun bawang
10 tangkai cili padi thai (warna merah)
cara nak buat kerabu ni memang simple sgt........mula2 goreang ikan bilis sampai garing, tumbuk cili padi kasi hancur, gaulkan bersama hirisan bawangmtomato,daun sup dan daun bawang dan last sekali masukkan air gula tadi....sedap dimakan dengan nasi putih panas-panas dan bubur nasi panas-panas...... opps lupa plak,nak makan yang enak lagi,bubur nasi tu titiskan sedikit je miinyak bijan...menag sedap......=)
gonna change my bedroom theme again.







haih...it seems my heart was purely faithfull to pink color eventhough im trying to change my favourite colour from pink to another color...but,its cant happen i think...becouse last two month,i bought new bedroom white set..its a modern bedroom set and all are in white colour...so,i think before my new bedroom set arrive, better i'll ask my brother to painting my bedroom..so, i'll go to hardware shop and choose seamaster paint...auuww..its quite expensive..first choice i have choose was the pink one,but suddenly im tried to make different for my new life..based on the therapist KPJ Specialist Hospital,yellow colour give calmful situation and then make some patient hat who is suffered from anaemia and to cure darah beku form brain and will give cool feeling inside of me...so,i had no choice i'll choose yellow 1...but now,i gonna crazy with pink color again....for the god sake,does i have to rePAINT my bedroom or what???so confius aww =(......................







