BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, February 3, 2012

~ CNY time to strain out all of stress~

kerja aku mmg stress...tp mmg minat aku..leh kata setiap minggu mesti pening kepala pikir ttg kerja..tp aku suka sesuatu yg mencabar...balik kerja pun terus baring,lesu...memang sebelum dan selepas CNY ni aku teramatlah busy...kadang-kadang kira nak naik angin je kalau orang tak paham keletihan aku ni...

Saturday, January 28, 2012

from my sis with luv.........

My sis juz come back from hat yai(my hometown,my mom actually)....she's like to pampered me... And it so is it she bought me a most prettiest than other my handbag collection That i already had....she's also give me some hair treatment.....thankz my sis...norina

i will reblog about my personal stuffies too........

its seems a lot of thing to do along dis week and dis month..sometimes,it might be we dont have enough time to do it...my dear pleasure,i hope i can handle dis stress and workload =D..............

Friday, January 20, 2012

million of thought.....

actually,o lot of thing i need to reblog but when im stay infont of dis,tottally forgot what ive wanna to say...i hate dis..huhuhu~

Saturday, January 14, 2012

tentang dia


rasanya lama x ceritakan tntg kami..hubungan ni mmg istimewa..terus terang,aku pernah cuba utk lari kepada cinta lain,sama juga dia..tp jdoh kami masih lg panjang...mungkin dulu terlalu muda,mentah lg,ikutkan kata hati yg panas membara...tp semakin lama,alamdulillah,semakin kuat cinta ni bertahan,aku selalu ada untuk dia,dia pun selalu ada untuk aku...aku amat menyintai dirinya wlpn mulut aku sukar nak cakap..byk keistimewaan pada dia buat aku rasa selamat bila bersamanya..aku mohon pada allah,dia lah jodoh aku nanti....sekarang ni,aku akan terus menjaga dirinya sehingga habis hayat ni...doa ku tiap kali sujud adalah dia jodoh aku..kesabaran dia buat hati aku memang terpaut..dia memang lelaki terbaik pernah aku jumpa..aku x tau knp hari ni aku rasa sangat nak luahkan semua ni kat sini...tapi itulah hakikatnya yang terpendam dalam hati......memang ada perancangan dlm masa terdekat untuk jadikan hubungan ni lebih serius,moga allah permudahka segalanya...dah hampir 6 tahun,aku rasa aku dah cukup mengenalinya...............
'atas restu Allah,ku harap kamu menjadi yang terakhir bagiku
ku ingin milikku..............'

Friday, January 13, 2012

can forgive but not to forget...


kdg2 dis statement mcm kejam...tnylah wanita atau manusia mana pun,dia mampu memaafkan slh seseorang tp x pnh lupakn kslhn tu...i mean,sntiasa di fkrn cma x diluah dan di ingt...tp,bila kita nk lupa sesuatu yg myakitkan hati pernah jd dlm idup,napa org trsbt perlu menganggu idp kita lg...wlpn on the other side,aku turut terasa...nt x bg,kata halang plak...buat tiap kali aku nampak,aku menyampah...dah terlalu byk sgt kesushan terutama dari segi mental aku terganggu bertahun lamanya...mgkn aku terlalu ikutkan rasa hati,tp bila tengok cerita ombak rindu,memang betul bukan aku je rasa mcm tu,semua org..ati aku tercalar lagi...walaupun bukan masalah cinta,karier,tapi hal tu tetap buat jiwa aku merana...aku memang dah rasa langsung x happy...tp bila fikir secara profesional,siapa dia nak banding dgn aku,dari segi rupa memang dia langit,aku ni tanah bumi yg orang pijak...tapi aku tetap ada cra aku sendiri....moga ada karma yg datang dlm idup kamu,baru kamu akan tahu mcm mana rasanya..........

Thursday, January 12, 2012

my rutin be rigbt back to normal...





my rutin will back to usual...everyday,wake up ear;y in the morning by 6 o'clock and my lil brother put me into trouble becouse he's very close wif me cos im always pampered him damn,damn much..absolutely,office hour around 9 till 6 p.m...offday saturday and sunday(time to hang out wif boyfie)....so, i have to prepared and not to picky to buying a new stuff such as handbag(dat can afford to bring ipad,fon,purse,etc)...most important thing is to buy a pair of new shoes because before dis(when stdying at Melaka),i love to buy voir,vincci and nose brand...but,since im graduate,totally im get bored wof that brand cos its always produced and make same pattern(my opinion) and im decided to stop my addicted to buying new shoes..but,its also put me into trouble because to survive on my career,its compulsory for me to manae and concern more about my image..my boyfie and family have started to nagging at me and they dont want me to always put 'glue gum' at my shoes anymore...so,im already decide to shopping at least two pair formal shoes for dis month.

Tuesday, January 10, 2012

my feet was swollen stung by something....

actually i have no clue about dat,until im going tothe clinic...before dis im always get bitten by something weird..but the end,i've got clue and doktor was told me dat i have stung by poisonous insect..when i went to clinic,the doctor was give me an injecktion and after few hours from dat,i feel like wanna to got viral fever..dats such ruin my day,my mood and of cos its also give big impact on my health becos im not very well again......apart from dat,im pray to Allah to give me good helath and my future pallning was to get better life wif my boyfie,my famliy and my career and also i'll like to spent some money for vacation(according to doctor im always MUst or compulsory release my mind from any matter at least once a year)........i hope dat......

Saturday, December 31, 2011

besday MIA







thn ni ceria sikit,auntie and unc;e ksygn aku da move in Kulim,before dis they satyed at Klang..so,my uncle will be transfer to penang so,finally SIREH PULANG KE GAGANG...hepi sikit...tp itulah,anak auntie ADAM RAYYAN RIZQI(1 THN 6 BLN) and,my lil bro HAZIQ RAYYAN(1 thn 10 bln) jmpa,mmg huru hara dunia ni..kekeke..mmg nakal bdk2,tp best...sejuk ati bila balik keja,tgk muka diorang...innocent je..tiap ujg thn,time uncle blk jer,of cos kena dgn besday anka sulung uncle,MIA(amirah qistina)...27/12/2011 besday MIA yg ke (..pakcik request nak bt party kecil-kecilan..jus invite jiran sebelah and my relative here...so,as usual,my task is to prepare the dish..finally.i'll make dicision to bake some blueberry cheese tart and apam polkadot..and main dish adalah nasi beriani batu pahat(kuning) wof ayam masak madu wif jelatah...so,semua makanan mlm to licin dan semua dapat tambah untuk second round..tu pun masa tu aku x berapa sihat,klu sihat lg macam-macam aku nak buat,tp kesihtan ni x mengizinkan..masa tgh prepared all da dishes pun,pala aku dah pening...to my loved cousin,AMIRAH QISTINA BT SHUKRI...semoga menjadi anak yg baik,belajar rjin2...i hope u become pewaris kakngah...amin..

to whom it may concern...

life is complicated and unfair..about anything....if i can change my time,i will turn out everything.....sebenarnya,ni kisah somebody yg always blame me for everything she has done wif me...its also ruin my day and everything..to KAMU,menyesali kesilapan kamu yg dulu x dpt nk ubah segalanya lagi melainkan kamu bersihkan hati dan terima hakikat 'everything happen for a reason'..im also have a wonderful life wif my loved 1,wif my family and wif everything i had..so,dont put me into ur basket also...if u really love him,pls take care for him and stop humiliate me and insult me...kesabaran org ada batasnya..he's just my bestfriend since before..for your happiness,i will go away from dis friendship...i hope both of u will be happy there^^...

Friday, December 30, 2011

Penangan Ombak Rindu...


aku ingat lagi,8 tahun dulu novel ombak rindu jd novel 1st aku baca..dat time when was my cousin get married at perlis..since i've got dat novel,i was spend all my nite to read dat novel...im only take 1 whole nite to finished dat novel...dats was started for me to become "novel addicted"...nw,its happen again,ombak rindu was adapted to film..OMG..dari hari 1st lagi aku nak sgt tgk,tp keadaan x mengizinkan...tp satu tagline in my life"KALAU KITA IKHLAS,SEMUA JADI'...alhamdulillah,finally,my boyfie bring me there to watch ombak rindu movie...its awesome...movie tu buat aku menangis...ada makcik(sebaya my mama) pun nangis..aku dengar dia bunyi isk,isk...dgn ada tisu...tambhan pulak,aku mmg peminat lakonan aaron aziz..tgk dia ngs,really make me touch..kisah ni,mmg kena fell and hayati...org tgk movie ni mmg nampak biasa and ringan,tp sebaliknya bg aku org yg agak byk berdepan mcm2 digaan idup and kerjaa aku dlm bidang yg sentiasa bermasalah,buat aku faham,bkn senang seseorang,especially wanita nak harungi apa yg izzah alami..luaran of cos semua nampak ok,tapi hati manusia susah kita nak duga...sebab tu ada ayat emeli(lakonan lisa surihani) cakap...'IKHLAS ITU REDHA,PASRAH ITU BERSERAH'...itulah drama and realiti hidup kat dunia ni,memang wujud dan terjadi kisah seperti ombak rindu,tp ada yang lagi teruk lagi..itulah mesej berguna yan pengrah ombak rindu nak sampaikan..x cukup dgn watching dat movie di cinema,aku ada beli cd(wlpn pirate) utk tgk kt rumah...everyday if i've got some free time,i will watch dat movie.....

Friday, December 23, 2011

hatimu milikku....



this song special dedicate to somebody....
~lagu ni kena mengena lirik dia dgn idup aku..1st time dgr,terus suka..sebab notes dia ala2 korea gitu..lagu ni mengisahkan seseorang yg sygkan seseorang tp sebaliknya terjadi sesuatu yg x diduga dan akhirnya kembali bersatu kerana satu je prinsip kena ingat,sejauh mana pun dia berlari,tp jika jodoh pasti akan bersama juga...~


pernahkah engkau hargai
cintaku yg sejati
pernahkah engkau mengertikan diriku ini
betapa hebatnya cintamu
memberiku sejuta pilu
betapa agungnya asmaramu
membuatku terpaku
disisimu aku terdiam seribu bahasa
di hatiku bergetar sejuta rasa
namun sukar untuk aku meluahkan
ku cinta padamu
nafasku terhenti bila melihat dirimu
terasa pantas degupan jantungku
mungkinkah hatimu milikku jua
ku sayang padamu..
kan ku aabadikan dikau
sewaktu kengan yang manis
yang tak mungkinkan ku lupa untuk selamanya
kan ku coretkan kenanganmu
dalam sanubariku ini
agar jadi yang terindah di dalam hidupku ini.......
Bagai bahtera dilanda badai
Gelora cinta mengoncang jiwaku
Berombak mencari daratan yang damai
Oh Cintaku

TERBUKTINYA IKATAN CINTA







indah je bunyi..tak da apa yg lbh bermakna dlm idp seseorg bila dpt hdup bersama selamanya bersama org tersyg..impian setiap org berkawin dgn pilihan ati,berharap jdoh yang dibina berkekalan.........ni wedding kak nirah..time ni aku jd pengapit..1st time jd ni..apa pun mmg best kenduri ni...

Friday, September 30, 2011

secebis kenangan kampungku.........









lamanya x update...bz lah...kali ni nak share tentang kampung aku...but then,aku bukan orag thailand,tapi my mom...kelahiran thailand,satun...asal usulnya nenek kepada my mom orang malaysia,orang kelantan,tapi masa zaman jepun jajah malaysia,nenek moyang aku lari dapatkan perlindungan di thailand..so,bermula lah keturunan aku di thailand...kahwin pulak dengan orang thailand and arab...sebelah mama ada jugak keturunan arab...ada jugak dalam family aku nampak betul macam arab..kelantan pun ramai lagi sedara mara aku..cuma tak pegi ja..dulu rajin la...so,aku ni pun kalau tak,jadi orang kelantan jugak,nasib la sempat balik..hehehe...ni mukadimah,nak cita tentang kampung kesayangan kami ni...kampung ni simple tp nice,perkampungan meklayu thai yang semuanya beragama islam..perkampungan ni dalam bahasa melyu di panggil kuala tammalang..dalam bahasa thai tammalung...so jgn risau,sini bebas dari peprangan tp aman damami..kat sini yg tinggal majoriti orang tua,yg muda byk berhijrah belajar di kota takpun di malaysia...tamalang ni dekat je dengan langkawi,so dari thailand banyak tourist nak pegi langkawi,akan naik ferry kat sini di panggil tamalang port..skrg da upgrade,ada mcm2..dulu,leh kata tiap bulan aku balik sana...sekarang dah besar,susah sgt nak balik..tambahan plak,my mom nk dptkn kerakyatan malaysia..tapi sedara,sepupu,mak sedara,anak buah still masih di sana dan selalu berhubung..jauh di mata,dekat di hati...masa raya,akan nampak berderet lah kereta dari malaysia parking kat pintu masuk kampung aku..nak g kampung kena naik sampandlm 5 minit ja..kat sana paling best,banyak seafood fresh and mak sedara and sepupu aku ada bukak restoran..so law balik sana dapt makan free..tapi jangan pg time raya,semua tutup..hehe...adat sana sama macam malysia cuma hari raya ketupat palas akan di makan denga nsri kaya handmade..mmg cedap,kalau di malaysia kita makan dgn roti..kat sana masyarakat mmg rapat and saling tolong menolong la..tingat lagi kalau ada kenduri,memamng penuh rumah berhari-hari...kat sini aku attach gambat terbaru kampung aku..kredit to my cousin,.Kuron puyang..aku guna gambar di fb nya.......

Monday, August 29, 2011

hari kemenangan....


lama jugak aku x buka blog aku ni..sebabnya status dah berubah dari pelajar kepada pekerja...alhamdulillah rezeki adik aku rayyan ni..kesibukan melanda buat aku balik dari keja trus 'bum' tido tak sedarkan diri..gaga~..YANG SEBENARNYA AKU NAK CITER TTG HARI KONVOKESYEN AKU..agak tragis dan sedih jgk bila hari bahagia aku seorang pun insan tersayang tak ada..nasib ada kawan-kawan,,memang tebiat aku and prinsip hidup aku tak suka susahkan org,so bila ayah ckp jauh sgt dan nak pegi naik tren dan singgah kl dulu baru ke melaka aku pk mcm myusahkan dia sebab adik aku kecik lg..nak minta orang lain pegi pun lg myusahkan sebab semua keja..akhirnya sebulan pk aku redah je sorang diri..kesusahan dan kesulitan aku alami kat sana hny allah je yg tau..tp aku memang dah biasa berdikari,umur 17 aku dah berdikari..alhamdulillah satu malaysia aku penah smpi sorg diri..tu semua tak penting,yg penting konvo aku jatuh pada hari jadi ayah aku,so itu hadiah terbaik utk dia..masa konvo tu aku ceria wlpn tak da insan tersayang,apa yg penting bg aku,aku dah berjaya dgn cemerlang...itu yg penting,lagipun tahun depan aku akan sambung belaja pjj dlm bidang sarjana muda undang-undang(LLB)..sambil keja sebab keja aku sekarang mmg aku xkan tinggal sbb menjamin masa depan..